Brandmark

Jak jsme upekli lovebrand mezi pizzami

Zatímco řada gastro podniků během lockdownů řešila, kde ušetřit nebo jestli podnik nezavřít úplně, vyhlášená plzeňská pizzerie Da Pietro na to šla po svém. Vedle příprav první pražské pobočky stihla otevřít zbrusu nový grill v Plzni a pro všechny svoje rozjeté plány si nechala připravit novou vizuální identitu od pražského studia Brandmark. 

Že se Petr Soukal a jeho společník Martin Mečír, kteří za pizzerií a grillem Da Pietro stojí, nebojí dělat věci jinak a pořádně, se může přesvědčit každý. Stačí ochutnat jejich moderní neapolskou pizzu, za kterou se do Plzně sjíždějí vyznavači této odnože populárního jídla. Na některé další oblíbené položky neapolského a streetfood jídelníčku jim už ale v pizzerii nezbylo místo, proto letos v létě otevřeli v jejím těsném sousedství další podnik.

 

Nový Grill Da Pietro se vedle hamburgerů a hranolek zaměřuje i na tradiční neapolský fritovaný streetfood, jako jsou crocche, arancini nebo frittatina di pasta, a nabídku doplňují opět trochu překvapivě naturální vína, která si Petr Soukal stejně jako suroviny na pizzu jezdí vybírat přímo k jejich producentům. Na pražskou pobočku pizzerie Da Pietro si zákazníci ale ještě chvíli počkají. Stavební úpravy prostoru a další přípravy covid přece jen zpomalil. 

 

Zároveň s rozšířením Da Pietra přišla i potřeba sjednocující vizuální identity, která celou značku zastřeší a zároveň zdůrazní i specifika jednotlivých konceptů. Toho se chopilo studio Brandmark, které pro Da Pietro připravilo kompletní novou identitu i konkrétní materiály pro obě pizzerie a grill. Jako hlavní motiv Brandmark zvolil právě tak trochu jiný přístup majitelů ke všemu, co dělají. 

 

„Líbilo se nám, že se kluci nebojí dělat si všechno po svém, a chtěli jsme jejich přístup dostat i do podoby značky. Zároveň jsme chtěli vyjádřit prolínání neapolské tradice a moderního českého pojetí, ale taky poctivé řemeslo dělané rukama. Tohle všechno se potkává v gestech lidských rukou – rukama majitel každý den připravuje těsto nebo se domlouvá personál v ruchu restaurace, výrazná gestikulace je typická pro pravlast pizzy, svoje gesta mají punkáči a nakonec i potěšení z dobrého jídla vyjádříte jedním celosvětově srozumitelným gestem. Fajnšmekři mezi gesty objeví i slangové neapolské výrazy,“ říká tvůrce konceptu a creative director Brandmarku Tomáš Paichl. 

 

„Barevností jsme naopak posunuli italskou tradici jednoznačně k nám do Česka. Svoji barvu z trikolóry bude mít každá z poboček pizzerie a červenou barvu jsme použili i pro grill, kde má hlavní slovo živel ohně. Celkově tak všechny tři podniky patří k sobě a zároveň je každý trochu jiný,“ dodává Tomáš Paichl.

 

V rámci rebrandingu stávající pizzerie a postavení nové značky Grill Da Pietro připravil Brandmark celý vizuální koncept od loga, typografie a barevnosti až po finální aplikace stylu například na jídelních a vinných lístcích, oděvech personálu, markýzách, krabicích na pizzu nebo neonových světelných označeních. 

Author

Marek Bouška 


Zpět na blogZpět na blog